צפה בהכל

איך לבחור סדנה למנהלים

בחירת הסדנה הנכונה למנהלים היא חשובה וחיונית למתן הזדמנויות לפיתוח מקצועי, שיפור מיומנויות מנהיגות וטיפוח צמיחה בתוך הארגון. במאמר הקרוב נביא את שלבי המפתח שיש לקחת בחשבון בעת ​​בחירת סדנה למנהלים.

1. זיהוי צורכי הדרכה:

– לבדוק את התחומים הספציפיים שבהם המנהלים דורשים הכשרה ופיתוח. זה יכול לכלול כישורי מנהיגות, תקשורת, ניהול צוות, פתרון קונפליקטים, תכנון אסטרטגי או כל מיומנויות רלוונטיות אחרות.

2. להגדיר את מטרות הסדנה:

– לתאר באופן ברור את המטרות והיעדים ששואפים להשיג באמצעות הסדנה. בין אם מדובר בשיפור קבלת החלטות, שיפור מעורבות העובדים או טיפוח תרבות עבודה חיובית, התאם את תוכן הסדנה עם היעדים הארגוניים.

3. ספקי סדנאות מחקר:

– לערוך מחקר יסודי על ספקי סדנאות, חברות הדרכה או מנחים המציעים תוכניות המותאמות לפיתוח ניהולי. לבדוק את המומחיות, הניסיון, האמינות והעדויות של הלקוחות כדי להבטיח הכשרה איכותית.

4. בדיקת תוכן הסדנה:

– לסקור את סדר היום של הסדנה, הנושאים שנסקרו, תוצרי הלמידה והמתודולוגיה כדי להבטיח שהם מתאימים לצרכים ויעדי ההכשרה שזוהו. לחפש סדנאות המציעות כלים מעשיים ותרגילים אינטראקטיביים ללמידה מעשית.

5. התאמה אישית:

– במידת האפשר, לעבוד עם ספק הסדנאות כדי להתאים את התוכן כדי להתמודד עם אתגרים או הזדמנויות ספציפיות בתוך הארגון. התאמת הסדנה לצרכים הייחודיים של הצוות הניהולי יכולה לשפר את הרלוונטיות וההשפעה שלה.

6. לבדוק את פורמט הסדנה:

– לבדוק את פורמט הסדנה, משך הזמן ושיטת ההגשה המתאימים ביותר לסגנונות הלמידה והזמינות של המנהלים. האפשרויות עשויות לכלול סדנאות אישיות, הפעלות וירטואליות, סמינרים מקוונים או שילוב של פורמטים לגמישות.

7. לבדוק את המנחה:

– לאמת את האישורים, המומחיות והניסיון של מנחה הסדנה למנהלים או המאמן. לחפש אנשי מקצוע עם רקע בניהול, פיתוח מנהיגות ולמידת מבוגרים שיכולים למשוך ולהעניק השראה למשתתפים ביעילות.

8. תקציב ועלות:

– לבדוק את התקציב המוקצה לסדנה ולהשוות עלויות בין ספקים שונים. לקחת בחשבון את הערך, איכות ההדרכה וההחזר הפוטנציאלי על ההשקעה בעת בדיקת עלות הסדנה.

9. משוב וסקירות של משתתפים:

– לבקש הפניות או ביקורות ממשתתפי הסדנה הקודמים כדי לקבל תובנות לגבי יעילות הסדנה, ההשפעה על כישורי הניהול ושביעות הרצון הכללית מחוויית ההדרכה.

10. תמיכה לאחר הסדנה:

– לשאול לגבי תמיכה לאחר הסדנה, משאבים או הזדמנויות מעקב הניתנות כדי לחזק את הלמידה, ליישם מיומנויות חדשות ולעקוב אחר ההתקדמות לאחר סיום הסדנה.

11. תוצאות:

– לקבוע מדדי מפתח או מדדים לביצועים כדי לבדוק את השפעת הסדנה על ביצועים ניהוליים, אפקטיביות צוות ותוצאות ארגוניות. לבדוק ולמדוד באופן קבוע תוצאות כדי לאמוד את הצלחת הסדנה.

בסופו של דבר, בחירת סדנה למנהלים כוללת זיהוי צורכי הדרכה, הגדרת יעדים, מחקר ספקים, בדיקת תוכן, התאמה אישית לפי הצורך, בחינת פורמט, בדיקת אישורי מנחה, תקצוב, איסוף משוב, הבטחת תמיכה לאחר הסדנה , ובדיקת תוצאות. על ידי ביצוע שלבים אלה ובחירת סדנה שתואמת את יעדי הארגון וצרכי ​​הפיתוח הניהולי של הארגון, אפשר להעצים את המנהלים, לשפר את כישורי המנהיגות שלהם, להניע שיפורי ביצועים ולתרום להצלחת הצוות והארגון נכתב על ידי אריאל פינטו – יועץ עסקי מקצועי

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button